طرح صیانت

وقت خود را در صف تلف نکنید

◀️وقت خود را در صف تلف نکنید

🖋️محمدکاظم حسنی پور

یقیناً همه ما حداقل یک بار تجربه ایستادن در صف نانوایی را داریم. ولی نمی دانم شما نیز با این موقعیت مواجه شده‌اید یا خیر که، شاطر از یک جایی به بعد می‌گوید بعد از فلانی دیگر در صف نایستید چرا که خمیر رو به اتمام و دیگر نان به شما نمی‌رسد؛ به نوعی با این کار خویش تکلیف خلق‌الله را روشن می‌کند.

اینها همه رویکرد نانوایی است معمولی و بی تکلف که اگر گندمی بروید و آردی حاصل شود؛ خمیری را نان می کند تا بی رزق نباشیم.

حال تعجب برانگیز است آنان که برای به دیوار زدن دکترایشان از هم سبقت می‌گیرند و مسائل را روشنفکرانه می بینند؛ چرا چنین می کنند.

اکنون شاید اعتقاد برخی این باشد که «فردا که نیامد است فریاد مکن» ولی مخلص کلام این که اگر قرار است فیتیله‌اش را کامل پایین بکشید از همین حالا، تا اندک سویی که دارد؛ این مهم را بیان کنید تا کاسب بی‌چاره نه خرج تبلیغی دهد و نه دلخوش به فردایی که طرح فراموش شود؛ هم این که برای معاشش به دنبال امراری دیگر باشد.

ولی اگر به «شدشد، نشدنشد» اعتقاد دارید؛ محترف را بیش از پیش که در سوادای عایدی است تا اقساطش به تاخیر نیافتد، بازی ندهید.

چیز زیادی نمی دانم فقط به عنوان کسی که پنجم ابتدایی مبصر کلاس بودم می دانم که هیچ‌گاه قدرت پایدار نیست؛ ولی به این موضوع پی بردم که چه عنابستانی بشمارد یا هر کس دیگری و خدایی ناکرده تصاویری که در ذهنمان ساخته ایم بر دنیای واقعیمان باز‌تاب شود، زین پس ۱۸ نیز جز عداد نامبارک شمرده می شود.

, , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
کارگاه داستان نویسی عبدی پور
نوشتهٔ بعدی
هشت سال جنگ دریغ از یک قدم.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست