ریه هایی که آنتی ویروس دارند

ریه هایی که آنتی ویروس دارند

ریه هایی که آنتی ویروس دارند!

🖋️ محمدکاظم حسنی پور/فعال دانش آموزی

توجه: در بدن دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم آنتی‌بادی از ابتدای خلقت وجود داشته است!!

یک سال گذشت و دوباره این ماجرا تکرار تقریبا نعل به نعل همه آن چیزی است که سال گذشته و در نخستین ماه‌های شیوع کرونا در کشور گذشت.

اسفند ماه که مدارس تعطیل و دانش‌آموزان به خانه فرستاده شدند هنوز رگه هایی از امید و باور بود که قرار است تا نیمه های یا اواخر بهار وضعیت پاندمی را تحمل کنیم و بعد دیگر بساط ویروس برچیده می شود.

وقتی که خبرها رسید و روز به روز  همگیری و شیوع کرونا در ایران و جهان افزایش یافت، ندای پایدار شدن این سبک از زندگی در جامعه به گوش رسید و هر بار و با هر اتفاق جمعی، از مراسمات مذهبی گرفته تا جشن های ملی تا امتحانات مدارس و کنکور سراسری، موجی از نگرانی را به جامعه القا می کرد.

سال گذشته هم با انتشار اخبار برگزاری امتحانات پایه های نهم و داوزدهم موجی اعتراض آمیز را از طرف دانش آموزان و خانواده ها به همراه داشت.

تا اینجا اعتراض نسبت به سال گذشته کمتر است ولی روز به روز به گرمی این تنور افزوده می شود و کاربران با هشتگ های خود هیزم این تنور را جمع می کنند.

معرکه ای که بیشتر دانش آموزانش در سال آخر تحصیل خود هستند و واکنش آنها نسبت به این موضوع این است که اگر قرار بر برگزاری امتحانات به صورت حضوری بود، باید از ابتدای سال تحصیلی که شرایط بعضا بهتر از شرایط فعلی بود به صورت حضوری در مدارس حاضر می شدند.

این درست نیست که در شرایط ناعادلانه و با ابزارهای آموزشی‌ایی هم چون شاد و بستر فضای مجازی که میزان یادگیری را در بین دانش آموزان بسیار کم کرده است استفاده کرده باشیم و بعد انتظار برگزاری امتحانات به صورت حضوری داشته باشیم و در واقع از آنها بخواهیم که با یک آجر برج بسازند.

اگر با توجه به شرایط کرونایی جامعه این تصمیمات اتخاذ می شود مدیران باید بپذیرند که شرایط نه تنها بهتر نشده، بلکه در مواردی بدتر هم شده است؛ حالا دانش آموزان علاوه بر استرس آزمون ها باید استرس ابتلا به کرونا را نیز به جان بخرند. این در حالی است که امتحانات دانشگاهها تا سطح دکترا مجازی گرفته می شود و بنظر اهمیت آنها کمتر از پایه نهم و دوازدهم نیست!

آیا سلامت دانش آموزان مهم تر است و یا برقراری عدالت آموزی با شعار رعایت پروتکل هایی که هیچ گاه و در هیچ کجا به آنها توجهی نمی شود؟

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ بعدی
مراسم رونمایی از کتاب دایرة المعارف استان بوشهر

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست